Enviat per: mmiguela | Octubre 30, 2014

Setmana de la Ciència. Biotecnologia, l’arbre que es ramifica en branques robustes

Els alumnes de 4t d’ESO assistiran, el proper 19 de novembre, a la xerrada ” Biotecnologia, l’arbre que es ramifica en branques robustes” dins la Setmana de la Ciència.

La xerrada consistirà en una breu introducció per a conèixer la trajectòria professional  o passos a seguir per desenvolupar una carrera en camp de la ciència, aquesta es centrarà en la biotecnologia. De forma gràfica es presentarà la biotecnologia com un arbre molt ramificat, amb branques robustes i branques noves més primes. S’exposaran, breument,  les activitats que es desenvolupen a les diferents branques per centrar-ho en aquelles branques que estan provocant canvis més importants en les nostres vides. En aquest últim apartat veurem exemples relacionats amb la salut humana, amb el medi ambient i els sistemes de producció industrial.

Aquesta xerrada la portarà a terme Jordi Planes Cuchi

” Sóc professor investigador del Departament de Biologia de Sistemes a la Universitat de Vic. Quan vaig acabar els estudis de biologia a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), em vaig interessar per la forma com la biologia podia transformar els sistemes industrials. Vaig cursar el Màster Interuniversitari de Biotecnologia i posteriorment vaig obtenir el grau de doctor per la Universitat de Lund (Suècia). Després de passar cinc anys al sector industrial em vaig reincorporar a la universitat. En una primera etapa centrada en la docència i la gestió vaig cooperar activament en el desplegament de la llicenciatura de biotecnologia. Posteriorment, i després de més de vuit anys, vaig reemprendre l’activitat investigadora. “

 


Deixa un comentari

Categories

